HOME > Guide > 헬스후프 사용팁





 

* 허리띠를 비집고 나온 뱃살만이라도 해소 할 수 있다면...
팔다리는 가는데 허리와 배 주위에 집중적으로 체지방이 쌓이는 것을 복부비만이라고 한다.
If it is possible to take off flesh pushed beyond the waist band....
Abdominal obesity means a physical status in which the body fat is intensively accumulated around the waist and the abdomen while arms and legs are still thin.
원인은 물론 불규칙한 식사와 음주, 흡연 그리고 운동부족이다
복부비만은 당뇨병, 고혈압, 고지혈증, 동맥경화, 뇌졸증, 심장병과 같은 생활습관병의 직간접적인 원인이
되기 때문에 몸무게로 나타나는 일반적인 비만보다 훨씬 위험하다.
그럼 얼마나 뱃살이 나오면 복부 비만으로 봐야 하는가?
비만클리닉 전문가분들에 따르면 남자는 허리둘레 90cm (35인치)이상, 여자는 80cm(31인치)이상이면 복
부 비만으로 판정한다.
Irregular meals, drinking, smoking and insufficient exercise are main causes of abdominal obesity.
Abdominal obesity can directly and indirectly cuase lifestyle-related diseases such as diabetes,hyperlipidemia, arteriosclerosis, apoplexy and heart disease. It is even more dangerous than general obesity whose measure is body weight.By the way, what standards are applied to determine whether a person is obese in the abdomen or not?
According to obesity clinic professionals, men whose waist measure is 90cm(35 inches) or over and women, 80cm(31 inches) or over are judged having abdominal obesity.
복부비만에는 '내장지방형'과 '피하지방형'이 있다.
남자는 내장에 지방이 축적되는 경우가 많고 여자는 둔부등에 피하지방이 축적돼 서양배 모양의 체형을 갖
는게 특징이다.
Visceral fat and 'hypodermic fat' are two main styles of abdominal obesity. Men tend to have fat accumulated into the viscera. While women are likely to have hypodermic fat accumulated into body parts such as the hip, resulting in a figure like a Western pear.
심혈관 질환의 위험도는 피하지방보다는 내장지방과 연관성이 높다는 전문가들의 조언이다.
복부비만을 방지하기 위해서는 몇가지 따라야할 생활수칙이 있다. 무엇보다 항상 정해진 시간에 정해진 양
을 천천히 먹는 것이 중요하다.
Relevant experts advise that the risk of cardiovascular diseases are more related with the former fat than the latter.
폭식이나 과식은 북부비만으로 가는 지름길이다.
이상의 복부비만을 해소하는 운동으로는 여러 가지가 있지만, '헬스후프운동'은 가장 으뜸이 된다고 할 수
있다. 매일 20분이상 30분~1시간 '헬스후프운동'을 하면 복부비만 해소는 물론 균형잡힌 탄력성이있는 매
력적인 몸매를 경험할실 수 있습니다. 또 운동시에 춤을 추면서 팔다리 모든 비만부위를 움직임을 통하여
자유롭게 체형을 만들어 낼 수 있는 가장 효과적인 운동임을 경험하시게 될 것입니다.
There are several life guidelines to remove or prevent abdominal obesity. First of all, you always
have to eat in a prescribed amount at a specific time. Binge eating and overeating are all main causes of the fat abdomen. Among many ways of resolving such physical problem. Health Hoop Exercise can be regarded most effective. If you train yourself with Health Hoop between 30 minutes and an hour everyday, you would soon meet your body which are balanced, elastic and attractive without any abdominal obesity. Moving all fat parts of the body while dancing during the exercise will be most effective in making your physical figure as you really want.

① 찔끔찔끔 운동은 안돼요 (Don't exercise intermittently.)
10분하고 5분 쉬고, 10분하고 5분 쉬고.. 이렇게 많은 시간 운동해도 별효과가 일어나지 않아요.
다이어트를 하려고 운동을 하는 목적은 지방을 연소하기 위한 것입니다. 그런데 지방은 20분 이상 운동을
지속했을 때 비로소 연소되기 시작하죠. 10분만 하고 쉬게 된다면 지방대신 당분만 소모하게 된답니다.
그러니 힘들더라도 꾹 참고 끈기 있게 20분이상은 운동을 한 다음에 쉬어야 되겠죠!
If you keep exercising with Health Hoop for 10 minutes and taking a break for 5 minutes, it would not be effective. The purpose of exercise for diet is to burn out the fat. Fat combustion does not begin until exercise continues for 20 minutes or over. Exercise for just 10 minutes and then a break will result in the combustion of sugar only, not fat. Therefore, you should keep patience in training with Health Hoop for 20 minutes or over.

② 운동 시 물 마시는 습관은요 (Water Drinking During Exercise...)
"목마르다.. 하지만 물마시면 살이 찌니까 참자!" 하면서 운동 중에 혹은 운동 후에도 절대로 물을 안마시는
분들 있습니다. 목이 마르면 수분을 보충해줘야 합니다. 대신 너무 많이 마시거나 칼로리가 있는 음료수만
피하면 됩니다.

수분을 빼서 체중을 줄이는 것은 아무런 소용이 없습니다. 문제는 체지방입니다. 운동 중에 혹은 운동이 끝
난 후에는 반드시 물을 드세요.
Some people do not drink water during and even after exercise, saying "I'm thirsty,... but I must endure because water will make me gain a weight". When you feel thirsty, you must be provided with water. You only have to drink too much or take caloric drinks. It is useless to remove moisture from the body to lose weight. The problem lies in the body fat. Please be sure to drink water during and after exercise.

③ 주중에는 바빠서 주말에만 운동을 하시나요? (Do you Exercise Only on Weekends, Not on Busy Weekdays)
주중에는 시간이 없어서.. 하지만 운동을 하고 난 뒤 이틀 안에 다시 운동을 하지않으면 다이어트효과는 기
대할 수 없습니다. 그러니 최소한 주2~3회정도는 운동을 해야 살을 빼거나 날씬한 몸매를 유지하는데 도움
을 줄 수 있지요. 체중을 줄이기 위한 운동이라면 일주일에 5번이상은 꾸준히 운동을해야 한다는 사실 잊지
마세요.
Having no time for exercise in weekdays.... Repeat exercise within 2 days from the last session. If not, you would not enjoy the effect of losing your weight. To be helpful to losing weight or keeping the body slimy, exercise is required at least 2 0r 3 times a week. If you really want to lose your wait, don't forget to train yourself at least 5 times or more a week

④ 굶고' 운동하면 빨리...(Don't Be Starved While Exercise...)
"굶고서 운동을 하면 지방이 더 빨리 더 많이 타겠지?"
운동을 할 때는 시간이 아주 중요합니다. 식전에 배고픈 상태로 운동을 하면 힘도 없고 운동도 오래 할 수
없지요. 또한 운동이 끝나면 배고픔이 밀려와 과식이나 폭식을 할 확률이 높아집니다. 반면에 배부른 상태
에서 운동을 하게 되면 배가 아파 운동을 할 수가 없지요. 어느 정도 소화가 된 상태에서 운동하는 것이 가
장 좋습니다.
Do you think that fat will be burned off at a higher rate when you exercise while starved?" When to you exercise is very critical. If you exercise when you're hungry before meal, you would feel powerless and could not exercise for a long time. When the session is finished, you are more likely to eat too much because of hunger. If you exercise while you're full, you may face a stomachache during the training. It is most desirable that you start exercise after things you ate are considerably digested.

⑤ 무조건 열심히만..(Don't Devote Yourself All to Exercise...)
자고로 운동이란 열심히 하다보면 되겠지... 운동으로 다이어트를 하겠다고 마음을 먹었으면 힘들 게 하는
것보다 오랜 시간 지속하는 것이 더 중요합니다.
강도가 높은 운동은 지방보다 당질을 급격히 소모시켜 오히려 식욕을 증진시킬 수 있습니다.적당한 강도를
꾸준히 운동하는 것이 최고의 다이어트 운동입니다

헬스후프 운동은 가장 효과적인 유산소 운동으로 음악에 맞추어 춤을 추면서 신나고 재미있게 운동을 즐기
다 보면 어느새 30분, 1시간이 지나고 체지방은 본인도 놀랄 정도로 연소되어 날씬한 몸매는 물론장까지 튼
튼하게 되어 변비도 해소되며 체력은 강하고 균형 잡힌 몸을 만들어 주는 맞춤 운동입니다.
If you are determined to do exercise for diet, it is better to last the session over a long period rather than devoting yourself all to it.
Exercise which is high in strength may reduce sugar more dramatically than fat, rather promoting the appetite. Sustaining a moderate strength of exercise is the best practice for diet.
Health Hoop Exercise is the most effective aerobic exercise. Dance to music while enjoying the exercise.
In 30 minutes or an hour, you will be surprised at a dramatic combustion in the body fat, resultantly making your body slimy and balanced and strengthen your intestines, getting away with constipation, if any.

* 평소에 운동을 하지 않다가 갑자기 하면 운동 시간 몇 분 만에 배, 허리 주위에 멍이 들거나 통증이 나타날
수 있습니다. 이때는 약간 두꺼운 운동복을 입고 이전보다 가벼운 강도로 운동을 해야 합니다.
이 같은 고통은 생리적 적응과정에서 일시적으로 나타나는 현상이며 짧게는 2~3일 또는 7~10일정도 일어
날 수 있지만 반복적으로 운동을 하면 대개 사라지면서 운동의 효과로 오히려 지압과 안마로 시원함을 느
끼게 됩니다. 만약에 심할 정도로 계속된다면 의학검사나 운동부하 검사 등을 통해 몸에 이상이 있는지 점
검해 보아야 합니다. 지금까지 예로 건강한 일반인은 잠시 지난 후에는 처음했던 운동의 강도는 아주 가볍
게 느껴지는 것이 일반적 현상이었습니다.
또, 운동 후에 하는 정리 운동은 운동으로 변화한 여러 가지 생리적 반응을 안정시키고 회복시키기 위해 꼭
필요합니다. 헬스후프를 가볍게 돌리면서 호흡을 정리하고 끝난 후에는 스트레칭 같은 유연성 운동도 효과
를 배가 시키는데 큰 도움이 됩니다.

If you unusually start training yourself with Health Hoop, you may have some bruise or pain around the waist in just a few minutes.
In this case, you'd better wear somewhat thick training clothes and exercise, lower in strength than before.
Such bruise or pain is a temporary phenomenon of physiological adaption to the exercise.
2 to 3, or sometimes 7 to 10 days. The phenomenon is removed if you repeat the exercise.
It may lasts Since then, rather, you may feel very fine with effects of finger pressing and massaging.
But if the phenomenon continues moderately, you should receive a medical examination or exercise load test to know whether you are physically abnormal or not. Previous cases show that in some time, ordinary healthy people feel their firstly experienced exercise with Health Hoop rather very low.
As a final step after the exercise, you have to soothe your breath while revolving Helath Hoop at a low speed or stretch arms and legs, relaxing your body. This final step is necessary for stabilizing and restoring physiological functions much influenced by the exercise.